γιόγκα δύναμη ευκινησία ισορροπία εναρμόνιση σταθερότητα ενέργεια χαλάρωση αρμονία ζωντάνια υγεία ανανέωση επίγνωση απελευθέρωση

Ερωτήσεις για τη γιόγκα     YOGA HOME        Το μάθημα της γιόγκα

Τι σύστημα γιόγκα ακολουθείτε;

.English

 

  Από το Κέντρο μας Ενημέρωσης Γιόγκα σας προτείνουμε τους κύκλους μαθημάτων γιόγκα. Στα μαθήματα γιόγκα θα βιώσετε τα οφέλη από το σύστημα γιόγκα που ακολουθούμε. Το μάθημα μας περιλαμβάνει τις ασκήσεις γιόγκα (yoga asana), τις τεχνικές βελτίωσης της αναπνοής (Pranayama) και κλείνει με μια χαλάρωση ή Γιόγκα Νίντρα (Yoga Nidra). Σε μερικά μαθήματα μένουμε και για διαλογισμό. Οι ασκήσεις που κάνουμε της γιόγκα (asanas) είναι ο ιδανικός τρόπος για να δυναμώσουμε το σώμα και να επαναφέρουμε την ευκινησία. Κάποιοι μπορεί να χρειάζονται να δυναμώσουν κάποιοι να δώσουν ζωντάνια και ενέργεια στο σώμα και κάποιοι να χρειάζονται να επαναφέρουν την ευκινησία, το εύρος της κίνησης ή να το ηρεμήσουν και να  κατευνάσουν την ένταση και το άγχος. τέλος κάποιοι τα θέλουν όλα όπως και ο υποφαινόμενος. Μα οι ασάνες λειτουργούν σε πολλά επίπεδα μέσα μας. Με λίγα λόγια με την άσκηση της γιόγκα θα φέρουμε το σώμα σε ισορροπία. Με τη γιόγκα θα φέρνουμε σε ισορροπία τη δύναμη με την ευκινησία. Χρησιμοποιούμε και διδακτικά βοηθήματα που μπορεί να είναι και ο τοίχος του σπιτιού μας. Χρησιμοποιούμε τα βοηθήματα για την σωστή είσοδο, παραμονή και έξοδο από την κάθε άσκηση της γιόγκα (yoga asana). Τα βοηθήματα είναι ζώνες, καρέκλες, ειδικά μαξιλάρια, σκαμνάκια, σχοινιά ενδεικτικά. Χρησιμοποιούμε τα βοηθήματα - οδηγούς για την σωστή τοποθέτηση και την ευθυγράμμιση του σώματος για να έχουμε και τα οφέλη από τις προχωρημένες τεχνικές της γιόγκα επειδή μας υποστηρίζουν και μας οδηγούν τα βοηθήματα. Αυτά όλα τα  οφείλουμε και ευγνωμονούμε τον B K S Iyengar. Το "ευαγγέλιο" στο σύστημα του B K S Iyengar είναι το "Light on Yoga" του ίδιου. Στην περιγραφή για κάθε asana δίνει τις οδηγίες για τη σωστή αναπνοή. Μα φυσικά! Πώς αλλιώς; Όσο αναπνέουμε άνετα, χωρίς περιορισμούς και εμπόδια σημαίνει πως μπορούμε να παραμείνουμε στην asana. Αν κόβεται η αναπνοή ή κομπιάζει σταματάμε την άσκηση και χαλαρώνουμε γιατί αλλιώς μπορεί ακόμα και να τραυματιστούμε. Συνδεόμαστε πάλι με επίγνωση στην αναπνοή και συνεχίζουμε την πρακτική μας. Εμείς στα μαθήματα γιόγκα κάνουμε τις ασκήσεις (asanas) με πλούσια, βαθιά, άνετη και πλήρη αναπνοή. Με τα βοηθήματα μπορούμε να βελτιώσουμε την στάση του σώματος  και να επιστρέψουμε στον άξονα μας, την σωστή στάση του σώματος. Οι ασάνες είναι ιδιαίτερα ευνοϊκές για την έντονη ζωή με την ελάχιστη σωματική κίνηση και το άγχος. Η κάθε ασάνα έχει τη δική της αναπνοή. Αν έχουμε την σωστή αναπνοή αυτή η ίδια αναπνοή διορθώνει τη κάθε στάση της γιόγκα (ayoga asana), μας φέρνει στις πραγματικές δυνατότητες μας και μας προστατεύει από οποιαδήποτε υπερβολή. Εφαρμόζουμε την σωστή ανατομικά καθοδήγηση για τις στάσεις της γιόγκα (yoga-asanas) την ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης. Εδώ τα "βοηθήματα" παίζουν σημαντικό ρόλο. Οι ασκήσεις γιόγκα (yoga asana) δίνουν την δυνατότητα να θεραπεύσουμε κοινά προβλήματα της σπονδυλικής στήλης. Επαναφέρουμε τις καμπύλες και τη σωστή ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης. Είμαστε γνωστοί για την Απελευθέρωση της Αναπνοής τόσο που μας το ζητάνε και αποκλειστικά σε συνεδρία για γρήγορα και εξειδικευμένα αποτελέσματα. Η απελευθέρωση της αναπνοής εντάσσεται στο κανονικό πρόγραμμα στα μαθήματα της γιόγκα. Η πρακτική μας έχει σαν βάση την απελευθέρωση της αναπνοής για να προχωρήσουμε στην Pranayama (Πραναγιάμα = Pranayama = ενεργειακές τεχνικές της γιόγκα που σχετίζονται με την αναπνοή). Η ελεύθερη αναπνοή και η  Pranayama γίνονται σε συνδυασμό με την άσκηση της γιόγκα (asana), αυτό για να έχουμε όλα τα οφέλη της πρακτικής. Ο συνδυασμός της αναπνοής με την κίνηση στις ασάνες δίνουν την ιδιαίτερη δυναμική που χαρακτηρίζει τη γιόγκα. Το μάθημα μας ξεκινάει με μια μικρή εισαγωγή - συγκέντρωση για να μπούμε στο πνεύμα της γιόγκα και να φύγει το πριν και το μετά, οι έννοιες για το μέλλον, η ηχώ από το παρελθόν για να επικεντρωθούμε απερίσπαστοι στο μάθημα της γιόγκα με πλήρη επίγνωση. Μετά την εισαγωγή προχωράμε στις ασκήσεις για το σώμα, την αναπνοή και το νου. Συνεχίζουμε με την ελεύθερη αναπνοή, την Pranayama. Η αναπνοή και η Πραναγιάμα αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του μαθήματος μας. Οι ρυθμοί της αναπνοής (εισπνοή - εκπνοή) καθορίζουν τους χρόνους που κρατάμε και κινούμαστε σε όλη τη διάρκεια της πρακτική μας. Στο τέλος του μαθήματος γίνεται η Καθοδηγούμενη Χαλάρωση, η Γιόγκα Νίντρα (Yoga Nidra) ή Αυτοΰπνωση που πολλοί το περιμένουν και το προτιμούν. Η χαλάρωση της γιόγκα είναι ο ιδανικός τρόπος για να αντιμετωπίσουμε την ένταση και το στρες, απομακρύνει τη μυϊκή κούραση που μπορεί να έχει δημιουργηθεί από την άσκηση της γιόγκα όσο έντονη και να είναι η πρακτική. Μέσα στη χαλάρωση βρίσκει ο οργανισμός την ευκαιρία και ανασυγκροτείται. Εδώ ο οργανισμός μόνος του αυτοθεραπεύεται. Σαν μέθοδος πολλές φορές αποδεικνύεται και θεραπευτική. Οι ιδιότητες της χαλάρωσης είναι σαν προετοιμασία για το διαλογισμό και τα μαθήματα διαλογισμού: "Εισαγωγή στο Διαλογισμό". Σε μερικά μαθήματα λίγο προχωρημένα κάποιοι μένουν και για διαλογισμό γιατί συνδυάζεται ωραία μετά την χαλάρωση ο διαλογισμός. Είναι ένας σύντομος αλλά βαθύς διαλογισμός. Για να φτάσουμε το "κάνω διαλογισμό" σε "είμαι σε κατάσταση διαλογισμού" βήμα - βήμα.

ASANA - ΑΣΑΝΑ - ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΙΟΓΚΑ

  Είμαστε επηρεασμένοι από πολλά συστήματα. Δεν προσαρμόζουμε τους ανθρώπους σε κάποιο σύστημα που μας δώσανε, προσαρμόζουμε τα συστήματα στις ανάγκες των ανθρώπων που απευθύνονται σε εμάς. Το σύστημα που ακολουθούμε στο Κέντρο Γιόγκα είναι ανάλογο με τον τρόπο ζωής, την ηλικία αλλά και την ιδιοσυγκρασία της ομάδας ή του ατόμου που απευθύνονται σε εμάς. Άλλοτε  κάνουμε τις ασκήσεις γιόγκα (yoga asana) πιο δυναμικά άλλοτε πιο διαλογιστικά και πιο "ψυχολογικά". Η ασάνα έχει και μία μεταφυσική διάσταση που ο καθένας αυτό το βιώνει διαφορετικά με την πρακτική του. Σήμερα όλο και πιο συχνά υπάρχει η ανάγκη και μας ζητάνε να διαχειριστούμε το άγχος και την ένταση. Προσαρμόζουμε την πρακτική μας ανάλογα με τις ανάγκες, τη δυναμική της ομάδας και τη δόνηση της κάθε ημέρας. Κάθε μέρα δεν είμαστε στο ίδιο επίπεδο ικανότητας όταν κάνουμε την πρακτική μας. Με απλά λόγια είμαστε εκλεκτικοί, θέλουμε να έχουμε τα οφέλη από όλες τις σχολές και τα διαφορετικά συστήματα γιόγκα. Περισσότερα για τα συστήματα γιόγκα: ΕΔΩ>> 

ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ - ΧΑΛΑΡΩΣΗ

   Είναι φανερό μας πλουτίζει ότι δεν διστάζουμε να χρησιμοποιούμε τεχνικές από άλλες σχολές της γιόγκα και ότι άλλο σύστημα χρειαστεί. Με τη Πραναγιάμα (Pranayama) θα βελτιώσουμε την ενεργειακή μας κατάσταση. Ο Διαλογισμός θα βοηθήσει να αναπτύξουμε την ικανότητα συγκέντρωσης και την επίγνωση στα μαθήματα διαλογισμού. Αυτά τα μαθήματα διαλογισμού βασίζονται στη Ράτζα  Γιόγκα (Raja Yoga). Η Ράτζα Γιόγκα είναι και η γιόγκα του διαλογισμού. Έχουμε πολλούς τρόπους και τεχνικές διαλογισμού από πολλές και διαφορετικές σχολές. Στη δική μας "σχολή" γιόγκα στη χαλάρωση που γίνεται όταν ολοκληρώνουμε ένα μάθημα γιόγκα μπαίνουμε σε τόσο βαθιά επίπεδα χαλάρωσης και ανανέωσης που αγγίζει τα όρια του διαλογισμού. Εδώ χρησιμοποιούμε για καλύτερο αποτέλεσμα διάφορα συστήματα. καθοδηγούμενη χαλάρωση και σημαντικό μέρος είναι η Γιόγκα Νίντρα (Yoga Nidra) για πλήρη ανανέωση. Η Γιόγκα Νίντρα αποτελεί βασικό στοιχείο και για τα μαθήματα-εργαστήρι χαλάρωσης. Περισσότερα για τα μαθήματα εργαστήρι χαλάρωσης: ΕΔΩ>>  Περισσότερα για τα μαθήματα διαλογισμού: ΕΔΩ>>  

ΧΑΘΑ ΓΙΟΓΚΑ - HATHA YOGA

Σύμφωνα  με τη παράδοση κάθε σύστημα  γιόγκα περιέχει όλες τις γιόγκα. Ακόμα και ένα μικρό μέρος της όπως η άσκηση της γιόγκα (ασάνα = asana) περιέχει όλες τις γιόγκα, όλα τα συστήματα και τις σχολές. Αν κυριαρχήσουμε σε ένα μικρό μέρος της όπως αυτή η απλή asana, έχουμε αποκτήσει όλες τις γιόγκα. Ποιός είπε πως είναι απλό; Στο πρακτικό επίπεδο τώρα δίνουμε μεγαλύτερη έμφαση στην αρμονία της κίνησης με την αναπνοή και φέρνουμε την ισορροπία και την αρμονία σε πολλά επίπεδα. Αύξηση της δύναμης ανάλογη, σε ισορροπία με την ευκινησία. Δεν είναι μόνο η δύναμη με την ευκινησία που ισορροπούν, ακόμα και το μπροστινό με το πίσω μέρος του σώματος. Εναρμονίζουμε το πάνω με το κάτω μέρος του σώματος, το μέσα με το έξω, την ενέργεια του ουρανού με τη γη, την εισπνοή με την εκπνοή. Συντονίζουμε το σώμα με το νου και την αναπνοή. Με τη γιόγκα φέρνουμε και δημιουργούμε μια ισορροπία και σταθερότητα μέσα μας ανεξάρτητα από τις συνθήκες που προκύπτουν ή μπορούν να μας τρέχουν. Αυτό επιδιώκουμε και προσπαθούμε με την πρακτική, αυτό διδάσκουμε. Αυτή η εναρμόνιση τόσο στο σώμα όσο και στο νου είναι η ουσία και το πνεύμα της Χάθα Γιόγκα (Hatha Yoga). Για περισσότερα για τη Χαθα Γιόγκα: ΕΔΩ>> Για τις ερωτήσεις σας και πληροφορίες για τα μαθήματα γιόγκα επικοινωνήστε μαζί μας:

.Ι.Κένης δάσκαλος γιόγκα και διαλογισμού

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΔΩ & MAIL: info@yogainathens.gr

 

Ερωτήσεις για τη γιόγκα             YOGA HOME      Περιγραφή το μάθημα της γιόγκα

<<γιόγκα   1     3   4    6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   yoga>>

 σελίδες με πληροφορίες για τη γιόγκα στο Κέντρο μας της Γιόγκα

..

up/επάνω