YOGA HOME

h               

 "Μπορείτε να δείτε τις εσωτερικές συνδέσεις χωρίς να χάνετε την σελίδα"

 

English     

ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ

 

Αυξάνει την επίγνωση και "πλουτίζει" την αναπνοή.

Βοηθητικό στην όλη διαδικασία για την "Απελευθέρωση της Αναπνοής."

 

  "Τα Κύματα της Αναπνοής" είναι μία ξεχωριστή εμπειρία  βαθιάς χαλάρωσης και διαλογισμού. Σε αυτή την αυτοΰπνωση - χαλάρωση ερχόμαστε σε επαφή με τα κύματα της δικιάς μας, προσωπικής αναπνοής. Δεν είναι απλώς χαλάρωση αναπτύσσουμε την επίγνωση της αναπνοής. Συνδεόμαστε με τα κύματα της δικιάς μας αναπνοής. Ανακαλύπτουμε τις δυνατότητες της και τον κρυμμένο πλούτο της. Μπορεί να έχει και μία θεραπευτική επίδραση. Όταν είμαστε σε ένταση, σε άγχος, η αναπνοή γίνεται φτωχή, σύντομη, ρηχή σαν να θέλουμε να προλάβουμε κάτι σαν να μας κυνηγάνε. Το άγχος "καθρεπτίζεται" στην αναπνοή. Ίσως να την αρπάζουμε στα γρήγορα από το φόβο πως αν δεν την αρπάξουμε, υποτίθεται δεν θα αρπάξουμε και τις ευκαιρίες της ζωής και θα μείνουμε πίσω. Ενώ χρειαζόμαστε την ενέργεια, τη διαύγεια, την πλούσια και βαθιά αναπνοή για να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες ανάγκες και συνθήκες. Ο τρόπος που αναπνέουμε στις δυσκολίες στην καθημερινότητα  μοιάζει περισσότερο με την σκληρή πάλη ή την άμεση φυγή όπως συνέβαινε στο μακρινό παρελθόν μας. Υπάρχει και ένα τρίτο εκτός από την πάλη και την φυγή. Είναι κάτι που συναντάμε συχνά στη φύση. Κάναμε τους ψόφιους κόβοντας την αναπνοή μας και την κρατούσαμε για να γλυτώσουμε. Πολύ φοβάμαι πως είναι ένα "κουσούρι" που μας βασανίζει μας έρχεται από το μακρινό μας παρελθόν και τροφοδοτείται από την σύγχρονη εκπαίδευση και υποτίθεται από τις σύγχρονες συνθήκες. Όπως τα ζώα κρατάνε την αναπνοή τους όταν δεν έχουν άλλη επιλογή έτσι και εμείς κρατάμε την εισπνοή και σταματάμε να αναπνέουμε. Στην κανονική αναπνοή υπάρχει μία ανεπαίσθητη παύση στο τέλος της εκπνοής (βλέπε εδώ). Τώρα κρατάμε την εισπνοή για να μην μείνουμε πίσω, μην μας ξεπεράσουν ή από το φόβο πως δεν θα τα καταφέρουμε. Στη πραγματικότητα δεν κινδυνεύομε κανείς να μας φάει διατηρούμε όμως την παλιά συνήθεια που παριστάναμε τους πεθαμένους. Ενώ τώρα αναρωτηθείτε ποιός είναι ο λόγος; Σε αυτές τις συνθήκες μπορούμε να καταλάβουμε πως ακόμα και η απλή εκδοχή αυτής της τεχνικής χαλάρωσης στα "Κύματα της Αναπνοής" που είναι από τις πρώτες που γίνονται στα μαθήματα της γιόγκα μπορεί να προκαλέσει θαυμαστά αποτελέσματα. Έχουμε τεχνικές για να απαλλάξουμε την αναπνοή από την προϊστορία της. Τότε αναπνέαμε γρήγορα και κοφτά και την σταματάγαμε ενώ τώρα είναι τελείως διαφορετικά. Χρειαζόμαστε το μυαλό μας, την καθαρότητα της σκέψης, τη διαύγεια του νου που μας τη χαρίζει η πλούσια, η βαθιά και σε μεγάλη διάρκεια και άνεση αναπνοή να μας τροφοδοτεί με ενέργεια και δύναμη. Να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες συνθήκες και στις προκλήσεις που αδιάκοπα παρουσιάζονται. Όταν χαλαρώνουμε την αναπνοή χαλαρώνουμε το μέσα μας, σωματικά, νοητικά, πνευματικά. Τότε γινόμαστε αποτελεσματικοί. "Τα Κύματα της Αναπνοής" αυτή η αυτοΰπνωση - χαλάρωση, θα μας βοηθήσει να αποκτήσουμε την ενέργεια, τη διαύγεια, την πλούσια και βαθιά αναπνοή. Είναι μια ξεχωριστή εμπειρία βαθιάς χαλάρωσης που τόσο έχουμε ανάγκη. Είναι βέβαια μία αποτελεσματική μέθοδος για να αντιμετωπίσουμε το στρες και την ένταση. Όσο διαρκεί η καθοδήγηση της χαλάρωσης - αυτοΰπνωσης εξαφανίζεται το στρες και η ένταση. Μετά το τέλος της διαδικασίας δεν πιστεύω ότι θα τα πάρετε μαζί σας πάλι. Σιγά - σιγά με την πρακτική της γιόγκα περνάει και στη καθημερινότητα σας χωρίς να χρειάζεστε την καθοδήγηση μας. Για να μπορείτε να λειτουργείτε χωρίς να σας ταλαιπωρεί και να σας αποδυναμώνει το άγχος. Πηγαίνει ακόμα βαθύτερα μας φέρνει σε επαφή με το ενεργειακό σώμα. Σύμφωνα με την παράδοση της γιόγκα η αναπνοή είναι ο βασικός φορέας της βιοενέργειας (prana). Είναι εύκολο να βιώσουμε αυτή τη σύνδεση με την ενέργεια (prana) μέσα στην αναπνοή. Αυτό το πετυχαίνουμε εύκολα με "Τα Κύματα της Αναπνοής".  

 

Η ΧΑΛΑΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ

   

 Η χαλάρωση της αναπνοής είναι σημαντική για κάθε χαλάρωση, για κάθε αυτοΰπνωση και για τον διαλογισμό. Δεν μπορεί να λέγεται χαλάρωση και η αναπνοή να είναι σε ένταση. Είναι προϋπόθεση για κάθε διαδικασία αυτοΰπνωσης. Είναι ένα σημαντικό βοήθημα για να μας εισάγει στην κατάσταση του διαλογισμού. Έχουμε τον δικό μας διαλογισμό στην αναπνοή και την επίγνωση της αναπνοής στα μαθήματα διαλογισμού. Είναι και η Vipassana που παραδοσιακά γίνεται με αντικείμενο συγκέντρωσης σε αυτή πάλι την αναπνοή. Στην αναπνοή αναφέρονται πολλές παραδόσεις. Στη δικιά μας παράδοση έχουμε πολλές φράσεις: πήρα μια ανάσα, μούκοψε την ανάσα ενδεικτικά. Εμείς στα μαθήματα, στο Κέντρο Ενημέρωσης Γιόγκα δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην αργή και βαθιά αναπνοή. Είναι και ξεχωριστό τμήμα που το εντάσσουμε στο κυρίως μάθημα της γιόγκα και συνοδεύει όλη την πρακτική μας.

 

Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΣΤΗΝ ΑΣΑΝΑ

 

Δεν μπορεί να λέγεται ασάνα (asana) χωρίς την αναπνοή, την πλούσια και ελεύθερη αναπνοή. Υπάρχει η γνωστή σειρά από ασκήσεις γιόγκα (asanas) "Χαιρετισμός στον Ήλιο" (Surya Namaskar) που για να την εκτελέσουμε συντονιζόμαστε, ενισχύουμε και ακολουθούμε τα κύματα της δικιάς μας αναπνοής. Εμβαθύνουμε πάνω στις δυνατότητες της αναπνοής με όλες τις τεχνικές μας. Έχουμε δημιουργήσει τον τεχνικό διαλογισμό στην αναπνοή και έχουμε αναπτύξει τη δικιά μας μέθοδο για το άνοιγμα και την απελευθέρωση της. Έχουμε μεγάλες δυνατότητες για να βελτιώσουμε την αναπνοή μας. Όλοι έχουμε αυτή τη δυναμική να βελτιώσουμε την αναπνοή μας αρκει να την ανακαλύψουμε. Εμείς, στο Κέντρο μας, έχουμε και αυτή την εξαιρετική εμπειρία και δυνατότητα να βυθιζόμαστε μέσα σε βαθιά χαλάρωση, μέσα στην αναπνοή, πάνω στα κύματα της ενέργειας, ολοκληρωτικά μέσα στην χαλάρωση-αυτοΰπνωση "Τα Κύματα της Αναπνοής".

Ι.Κένης δάσκαλος γιόγκα και διαλογισμού

Επικοινωνία και Πληροφορίες ΕΔΩ ή Mail: info@yogainathens.gr

..                                                            

     σελίδες με πληροφορίες για την χαλάρωση της γιόγκα και την αυτοΰπνωση

      <<ΧΑΛΑΡΩΣΗ  1   2   3   4   5   6   7  +  1   2   3  +  1   2   3  ΑΥΤΟΫΠΝΩΣΗ>>

..                   

            

YOGA HOME

..                   

ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΙ

up/επάνω