YOGA HOME 

      ΑΝΑΠΝΟΗ     

Παγωμένη Αναπνοή

 

  Ίσως έχετε παρατηρήσει ότι μια κρύα μέρα προφυλάγεστε από το κρύο συσπώντας τους μυς σε όλο σας το σώμα. Όταν συσπάτε τους μυς σας, αναπνέετε στην πραγματικότητα πολύ ρηχά. Όταν παγώνει η αναπνοή, ολόκληρο το εξωτερικό στρώμα του σώματος συσπάται και συμπιέζει τις ανοδικές κινήσεις της αναπνοής, με τον ίδιο τρόπο που ένα φίδι ζουλάει την λεία του. Όταν αναπνέουμε ελεύθερα, τα εσωτερικά μαλακά όργανα και το εξωτερικό μυοσκελετικό σύστημα κινούνται μαζί. Όταν παγώνει η αναπνοή το εξωτερικό μας περίβλημα παραμένει άκαμπτο. Στην επιφάνεια του σώματος δεν παρατηρούμε παρά ελάχιστη κίνηση και το σώμα μοιάζει παγωμένο.

   Η σύσπαση αυτή της αναπνοής είναι πολύ συνηθισμένη σε ανθρώπους που κυνηγούν με μανία τους στόχους τους. Να φτάσουν εκεί πάντοτε υπερισχύει, από το να βρίσκονται στο "εδώ και τώρα". Οι άνθρωποι αυτοί κρατάνε την αναπνοή τους για να ισορροπήσουν σε μια στάση γιόγκα, για να είναι κάπου στην ώρα τους ψυχαναγκαστικά ή να προλάβουν μια προθεσμία στη δουλειά τους.                         

   Όσοι παγώνουν την αναπνοή τους συχνά δικαιολογούν την τάση τους λέγοντας «…όταν τελειώσω αυτή την δουλειά ή μόλις ξεμπερδέψω με αυτό…τότε θα χαλαρώσω!» Στη ρίζα αυτού του τύπου αναπνοής βρίσκεται ο φόβος – φόβος ότι δεν είμαστε αρκετά καλοί, ότι δεν θα φτάσουμε εκεί που θέλουμε και ο φόβος ότι δεν θα γίνουμε κάποιος.

   Ίσως προκαλεί έκπληξη ότι αυτός ο τρόπος να κρατάμε την αναπνοή είναι πολύ συχνός σε όσους ασκούνται στη γιόγκα. Καθώς κάνει τις ασκήσεις γιόγκα, αυτός που παγώνει την αναπνοή του δεν αφήνει τους μυς να χαλαρώσουν και να ολοκληρώσουν την εκπνοή. Οι μυς του παραμένουν σκληροί και οι αρθρώσεις στους ώμους, τους αγκώνες και τα γόνατα παραμένουν σε ένταση. Όλη του η προσοχή συγκεντρώνεται να φτάσει στη τελική στάση και όχι να νοιώσει την άμεση επίδραση από την στάση.  

   Η παγωμένη αναπνοή μπορεί να είναι αποτέλεσμα του ότι κάποιος έζησε με μεγάλο φόβο για ένα μεγάλης διάρκειας χρονικό διάστημα. Στην περίπτωση αυτή η στάση θυμίζει περισσότερο κάποιον που γενικά αποσύρεται ή μαζεύεται με δυσπιστία. Παιδιά που κακοποιήθηκαν σωματικά ή σεξουαλικά, απόμαχοι πολέμου που υποφέρουν από σύνδρομο μετά-τραυματικού σοκ, και όσοι πέρασαν καταστροφικές εμπειρίες έχουν την τάση να κοκαλώνουν το σώμα, περιορίζουν την αναπνοή σε μια προσπάθεια να ανταπεξέλθουν, περιορίζουν και τα αισθήματα που τους κυριεύουν.

Ι.Κένης δάσκαλος γιόγκα και διαλογισμού

 Επικοινωνία και Ερωτήσεις ΕΔΩ ή MAIL: info@yogainathens.gr

.

<<Εκπνοή  1    3     5   6      9   10   11   12   13   14   15   16   17  +  1   2   3   4   5   6  Εισπνοή>>

σελίδες σε συνέχειες για να ανακαλύψετε και να ελευθερώσετε τη δική σας αναπνοή

.

    Η προηγούμενη η Βιαστική Αναπνοή      ΑΝΑΠΝΟΗ   Πώς  θα διορθώσετε την Παγωμένη Αναπνοή

.

YOGA HOME

. .......

up/επάνω