YOGA HOME

<<Δραστηριότητες      ΑΝΑΠΝΟΗ    Ελεύθερη αναπνοή>>

 

 

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΝΑΠΝΟΗ ή ΣΤΡΕΣ  
 

.

  Στο σύγχρονο τρόπο ζωής τρέχουμε ολοένα και πιο γρήγορα, συνεχώς απαιτούνται περισσότερα από εμάς. Έχουμε σχεδόν ξεχάσει πώς περιορίζουμε την αναπνοή μας. Εδώ δίνω μερικές ιδέες πώς μπορούμε να ελευθερώσουμε την πιο σημαντική πηγή ενέργειας που έχουμε, την ίδια μας την αναπνοή.

.
Ίσως μπορείτε να καταλάβετε ότι περιορίζετε ή εμποδίζετε την αναπνοή σας, ίσως ήδη το νοιώθετε, ότι η αναπνοή σας δεν είναι τόσο πλήρης όσο θα μπορούσε. Ίσως λαχανιάζετε εύκολα και παρατηρείτε ότι η ανάσα σας δεν έχει ρυθμό, βγαίνει με κόπο ή είναι πολύ ρηχή. Ίσως καταλαβαίνετε ότι υπάρχει κάποια σχέση στον τρόπο που αναπνέετε και την χαμηλή σας ενέργεια, το χρόνιο άγχος, ή τα άλλα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζετε.
Μπορούμε να παραχωρήσουμε στον εαυτό μας την πλήρη, ανεμπόδιστη αναπνοή με την υποστήριξη της στάσης του σώματος ώστε να εκφράζει την δυναμική των ικανοτήτων μας. Η στάση του σώματος είναι και στάση ζωής.
Η αναπνοή είναι η κύρια πηγή ανανέωσης, ζωντάνιας, ενέργειας, και διαύγειας που έχουμε.  
Η απόσταση ανάμεσα σε σας και στο μαγικό «άνοιγμα» της αναπνοής είναι πραγματικά πολύ μικρή.

.              

English              

.
 

ΓΙΟΓΚΑ ή ΣΤΡΕΣ  

Πιο σωστό είναι να λέμε "Αναπνοές της Γιόγκα ή Στρες" ή και καλύτερα "Γιόγκα ή Στρες". Το στρες, το άγχος περιορίζουν την αναπνοή. Το στρες, το άγχος κλείνουν το σώμα, φέρνουν τους ώμους μπροστά και συρρικνώνουνε το χώρο του πνεύμονα. Το στρες το άγχος κάνουν την αναπνοή σύντομη, επιφανειακή, μικρή, ανεπαρκή. Οι ασκήσεις γιόγκα (yoga asanas όπως ονομάζονται οι στάσεις της γιόγκα) διορθώνουν τη στάση του σώματος ελευθερώνουν το σώμα και ανοίγουν χώρο για την αναπνοή. Κάθε asana (ασάνα) περιλαμβάνει τη δική της αναπνοή, αναπνοή πλούσια και γενναιόδωρη. Οι ασκήσεις γιόγκα είναι συγχρόνως και ασκήσεις αναπνοής, συγχρόνως ασκήσεις συγκέντρωσης. Η γιόγκα γενικότερα τόσο με τις αναπνοές, με την Πραναγιάμα (Pranayama), με την γενικότερη πρακτική, που περιλαμβάνει τις στάσεις του σώματος (yoga asana) είναι απαραίτητη και μας υποστηρίζουν στη πιεστική σύγχρονη ζωή. Η καθοδηγούμενη χαλάρωση που ολοκληρώνουμε ένα καθημερινό μάθημα γιόγκα συχνά επικεντρώνεται στην αναπνοή όπως και η χαλάρωση-αυτοΰπνωση "ΤΑ ΚΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ". Έχουμε το δικό μας διαλογισμό στην αναπνοή και η επίγνωση της αναπνοής στα μαθήματα διαλογισμού. Αυτά τα μαθήματα μας προετοιμάζουν για τον πιο απαιτητικό διαλογισμό Βιπάσσανα (Vipassana) που παραδοσιακά γίνεται με επίγνωση - συγκέντρωση στη φυσική αναπνοή. Με τα μαθήματα μας της γιόγκα βελτιώνουμε τη στάση του σώματος, γίνεται μία ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, αυτό δημιουργεί περισσότερο "χώρο" για να κινηθεί με άνεση η αναπνοή. Σύμφωνα με παράδοση της γιόγκα η αναπνοή είναι ένας φορέας της βιοενέργειας (prana) η ζωτική αυτή ενέργεια που είναι σημαντική για την υγεία μας και όλο το φάσμα της ζωής. Η αναπνοή μπορεί να γίνει η μέθοδος για να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά το στρες και το άγχος. Γιατί γιόγκα και στρες είναι σαν έννοιες αντίθετες. Η γιόγκα είναι το μέσο  για να αποκαλύψουμε την εσωτερική δύναμη της υγείας που υπάρχει σε λανθάνουσα κατάσταση μέσα μας. Οι τεχνικές της γιόγκα είναι τόσο αποτελεσματικές και δοκιμασμένες για χιλιάδες χρόνια. Είναι δύσκολο να περιγράψουμε και να απαριθμήσουμε τα τόσα πολλά οφέλη που μπορεί να μας προσφέρει. Εμείς στο Κέντρο μας της Γιόγκα, στην πρακτική μας, στα μαθήματα μας ξεκινάμε από το πολύ απλό μέχρι το "ασύλληπτο". Με τη γιόγκα βήμα - βήμα, σταδιακά θα ελευθερώσετε την αναπνοή σας θα βελτιώσετε την ικανότητα συγκέντρωσης και η γιόγκα θα αναδείξει τη δυναμική που βρίσκεται μέσα σας. 

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ

Η απελευθέρωση της αναπνοής είναι ένα από τα πιο σημαντικά που παρουσιάζονται στις ιστοσελίδες μας www.yogainathens.gr και αποτελεί μία σταθερή βάση για όλη την πρακτική της γιόγκα. Τώρα αυτό είναι σαν ένα ανοιχτό μάθημα στο διαδίκτυο για να ελευθερώσετε την αναπνοή σας. Αν χρειαστεί μη διστάσετε να ζητήσετε τη βοήθεια μας. Εδώ παρουσιάζονται μερικά απαραίτητα στοιχεία για να αρχίσει η απελευθέρωση της αναπνοής. Για να αναγνωρίσετε πώς περιορίζετε την αναπνοή σας και τους τρόπους για να την βελτιώσετε. Δίνουμε τα βήματα για να ελευθερώσετε την αποκλειστικά δική σας προσωπικής αναπνοής. Είναι ένα σημαντικό βοήθημα τόσο για αρχάριους μαθητές της γιόγκα όσο και για τους πιο προχωρημένους. Όλες οι ασκήσεις γιόγκα (yoga asanas) είναι πιο αποτελεσματικές και ολοκληρωμένες όταν γίνονται με τη σωστή αναπνοή, την ελεύθερη, φυσική αναπνοή. Είναι βέβαια κατάλληλο και για τον κάθε άνθρωπο που νοιώθει πως περιορίζει την αναπνοή του. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς που κάνουμε γιόγκα. Πώς αλλιώς θα είναι αποτελεσματική η Πραναγιάμα (Pranayama); Πώς θα προχωρήσουμε στην πρακτική της γιόγκα αν περιορίζουμε την αναπνοή μας, συνειδητά ή ασυνείδητα; Μερικές φορές κρατάμε την αναπνοή για να κρατήσουμε μία στάση. Είναι αδιανόητο να φανταστούμε την γιόγκα χωρίς την αναπνοή  και την συμμετοχή του νου για να παρατηρεί και να συντονίζει την κίνηση με την αναπνοή - επίγνωση. Εδώ θα δείτε μια εργασία που είναι προσιτή σε όλους, για τον οποιοδήποτε άνθρωπο για να τον βοηθήσει να ελευθερώσει την αναπνοή του. Αναφέρεται με το γενικό τίτλο: Η Περιπέτεια της Αναπνοής. Είναι κάτι που μοιράστηκε και ερευνήθηκε ενώ τώρα είναι μέσα στην πρακτική μας και σαν διαδικασία ακόμα πιο προχωρημένη στα μαθήματα και στις συνεδρίες που κάνουμε στο Κέντρο Ενημέρωσης της Γιόγκα (Yoga in Athens).  συνέχεια>>

 Ο Ι.Κένης δάσκαλος γιόγκα και διαλογισμού τα έγραψε και 01/07/10

Επικοινωνήστε μαζί μας και πληροφορίες: ΕΔΩ & Mail: info@yogainathens.gr

.      

<<Εκπνοή  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17  Εισπνοή>>

 σελίδες για να ανακαλύψετε και να βελτιώσετε της δική σας αναπνοής

               YOGA HOME              

.  

         ΑΝΑΠΝΟΗ         

.    

 +  1   2   3   4   5   6  

.

Pranayama = Πραναγιάμα: ή "Ενεργειακή Γιόγκα" που συνήθως σχετίζεται με την αναπνοή - prana- ειδικότερα, ενέργεια ή βιοενέργεια. Η αναπνοή είναι ένας βασικός φορές που τροφοδοτεί τον οργανισμό μας με βιοενέργεια (prana). Η πρακτική της Πρανάγιαμα (Pranayama) περιλαμβάνει: την Πλήρη Αναπνοή της Γιόγκα, τη Γλώττιδική Αναπνοή (Ujjayi Pranayama), Βιλόμα Πραναγιάμα (Viloma Pranayama) και Εναλλασσόμενη Αναπνοή  (Nadi Sodhana Pranayama) ενδεικτικά. Η πρακτική της Πραναγιάμα σχεδόν πάντοτε είναι στο κάθε μάθημα γιόγκα (yoga lesson) στα μαθήματα που κάνουμε στο Κέντρο Γιόγκα σταθερά στην πρακτική μας. Μπορείτε απλώς να μας επισκεφθείτε. Για περισσότερα ή ερωτήσεις επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας. Για να δείτε πώς την εντάσσουμε την Πραναγιάμα στο μάθημα μας της γιόγκα πηγαίνετε: Pranayma ΕΔΩ>>

 I.Kένης

επάνω/up