YOGA HOME

.

      ΑΝΑΠΝΟΗ     

 

   Η Βιαστική Αναπνοή:                                       

 

 

  Ο κύκλος της αναπνοής περιλαμβάνει τρία στάδια: εισπνοή, εκπνοή και παύση. Ο B.K.S. Iyengar στο βιβλίο του Φως στην Πραναγιάμα (Light on Pranayama, εκδόσεις Aquarian Press) αναφέρει ακόμα: Η εισπνοή είναι μια ενεργητική έκταση του θώρακα με την οποία τα πνευμόνια γεμίζουν με καινούργιο αέρα. Η εκπνοή είναι η φυσική χαλάρωση και υποχώρηση του ελαστικού θώρακα για να αδειάσουν τα πνευμόνια και να φύγει ο παλιός αέρας. Η παύση γίνεται στο τέλος της εκπνοής. Αυτές οι τρεις φάσεις αποτελούν ένα πλήρη κύκλο της αναπνοής. Η αναπνοή γενικά επιδρά άμεσα και στον ρυθμό της καρδιάς. Δηλαδή η παύση δεν είναι μια κενή περίοδος όπου τίποτα δεν συμβαίνει. Είναι μία ζωτική φάση στην όλη διαδικασία. Εκτός από την αλληλοεπίδραση της με την καρδιά αν επέμβουμε στην διάρκεια της παύσης, ακόμα και να την συντομεύσουμε λίγο, θα νοιώσουμε σπρωγμένοι και πιεσμένοι. Θα βρεθούμε στην κατάσταση δυσφορίας και δυσαρέσκεια με την καθημερινότητα.

   Όσοι "αρπάζουν" την αναπνοή βιάζονται για την επόμενη ανάσα χωρίς να αφήσουν την παύση να ολοκληρώσει την φυσική της διάρκεια. Συχνά κρατάνε την εισπνοή σαν να δημιουργούν μια άλλη παύση που εμποδίζει την εκπνοή. Ανήκουν στο είδος των ανθρώπων που δεν αφήνουν τους άλλους να τελειώσουν την πρόταση τους αλλά μπορεί να το κάνουν και οι ίδιοι αντί για αυτούς. Ίσως ακόμα νοιώθουν άβολα αν αφήσουνε να γίνουν παύσεις ή να επικρατήσει σιωπή σε μια συζήτηση. Όσοι το έχουν κάνει, να αρχίσουν να μιλάνε αμέσως μόλις κάποιος άλλος σωπάσει ή ακόμα να τον κόβουν στις τελευταίες λέξεις για να αρχίσουν τον δικό τους μονόλογο. Όσοι το κάνουν αυτό, συχνά έχουν το αίσθημα ότι, αν δεν ορμήσουν να πάρουν αυτό που θέλουν θα χάσουν, θα μείνουν απέξω ή θα μείνουν πίσω και δεν θα τα καταφέρουν.

  Δεν μπορείτε να παρατείνετε την παύση με μηχανικό τρόπο, δεν είναι κάτι που μπορείτε να προκαλέσετε με προσπάθεια. Έρχεται σαν φυσικό επακόλουθο όταν μάθουμε να χαλαρώνουμε την αναπνοή μας και να έχουμε εμπιστοσύνη ότι δεν χρειάζεται να επιτεθούμε για να αρπάξουμε, να πάρουμε κάτι που θα έρθει μόνο του. Η χαλάρωση δεν είναι βέβαια κάτι που γίνεται με προσπάθεια. Η χαλάρωση του αναπνευστικού συστήματος είναι προϋπόθεση για την φυσική διάρκεια της παύσης. Με την χαλάρωση θα έρθει στην φυσική της διάρκεια. Θα νοιώσετε μία βαθιά, διαρκή αίσθηση άνεσης, ολοκλήρωσης αλλά και χαλάρωσης, αν αφήσετε τον εαυτό σας να απολαύσει την ηρεμία αυτής της φυσικής παύσης.

 Ι.Κένης δάσκαλος γιόγκα και διαλογισμού

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΔΩ και MAIL: info@yogainathens.gr

.σελίδες σε σειρά για να βελτιώσετε να ανοίξετε και να ελευθερώσετε την δική σας αναπνοή

 <<Εκπνοή  1   2      5   6         10   11   12   13   14   15   16   17  +  1   2   3   4   5   6  .Εισπνοή>>

..           

<<Πως είναι η αναπνοή σε κατάρρευση   YOGA HOME Πώς να βελτιώσετε την βιαστική αναπνοή>>

..           

   ΑΝΑΠΝΟΗ

up/επάνω