YOGA HOME

     ΑΝΑΠΝΟΗ   

    Αντίστροφη Αναπνοή

 

 

Με τι μοιάζει: Στην ελεύθερη αναπνοή το διάφραγμα ανοίγει στην εισπνοή και η πίεση προς τα κάτω κάνει το στομάχι να προβάλει προς τα έξω. Όταν εκπνέουμε, το διάφραγμα κινείται προς τα επάνω μέσα στο στέρνο προκαλώντας ένα ελαφρό τράβηγμα προς τα μέσα και επάνω στο στομάχι. Στην αντίστροφη αναπνοή, το στομάχι (η κοιλιακή χώρα) μπαίνει προς τα μέσα στην εισπνοή και βγαίνει προς τα έξω στην εκπνοή, αν και το άτομο δεν αφήνει ποτέ το στομάχι να χαλαρώσει σε καμία  φάση της ανάσας. Αυτό είναι μία αντιστροφή του φυσικού ρυθμού της κίνησης της αναπνοής. Αυτό το είδος της αναπνοής συχνά προκαλείται από την συνήθεια να φοράμε στενά ρούχα ή σφιχτές ζώνες, που δεν αφήνουν το στομάχι να διογκωθεί σε οποιαδήποτε φάση της ανάσας.

Τι κάνει στο σώμα /το μυαλό: Η αντίστροφη αναπνοή προκαλεί ένα είδος σύγχυσης στο διάφραγμα και σε όλους τους μυς της αναπνοής. Η σύγχυση αυτή περνάει και στο νου και δίνει ένα αίσθημα αποπροσανατολισμού στο μυαλό. Ίσως νοιώθετε συνεχώς ένταση στο πάνω μέρος της πλάτης, και ειδικά στο πίσω μέρος του λαιμού, το επάνω μέρος των ώμων και την περιοχή της σιαγόνας. Ίσως ακόμα υποφέρετε από δυσπεψία, καούρες, φουσκώματα, αέρια ή νοιώθετε ότι έχετε ένα κόμπο στο λαιμό.

  Συχνά αυτοί που αναπνέουν αντίστροφα συναντούν μεγάλη δυσκολία να μάθουν κινήσεις του σώματος και νοιώθουν άγαρμποι και ασυντόνιστοι επειδή η πιο βασική τους κίνηση που είναι η αναπνοή είναι εντελώς ανεστραμμένη. Τους προκαλεί μεγάλη αμηχανία αν τους ζητηθεί να εισπνεύσουν ή να εκπνεύσουν σε μία ορισμένη φάση μιας κίνησης. Ακόμη ίσως δεν έχουν ακριβή συναίσθηση πότε εισπνέουν και πότε εκπνέουν.

 

Πώς θα το καταλάβετε: Σταθείτε ένα λεπτό και παρατηρήστε την κίνηση της αναπνοής σας στο εμπρός μέρος του σώματος σας. Να κοιτάτε το σώμα σας και όχι μόνο να το νοιώθετε μπορεί να βοηθήσει γιατί όσοι αναπνέουν αντίστροφα σπάνια καταλαβαίνουν τι κάνουν. Κοιτάξτε αν μπορείτε να διακρίνετε τις κινήσεις στο σώμα σας καθώς εισπνέετε και εκπνέετε.

 Ι.Κένης δάσκαλος γιόγκα και διαλογισμού

Επικοινωνία και Πληροφορίες ΕΔΩ & Mail: info@yogainathens.gr

 .

σελίδες σε σειρά για να βελτιώσετε να ανοίξετε και να ελευθερώσετε την δική σας αναπνοή

<<Εκπνοή   1    3   4   5   6      9   10   11   12   13   14   15   16   17  +  1   2   3   4   5   6   Εισπνοή>>

 .

<<Επίγνωση-χαλάρωση για την αναπνοή σας YOGA HOME  Πώς να βελτιώσετε την αντίστροφη αναπνοή>>

 .                         

ΑΝΑΠΝΟΗ

top/επάνω

.